Nalazimo se na gradskom šetalištu
preko puta restorana Doha

Na Malti – 2.deo

Sadržaj

[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column][vc_empty_space height=”42px”][vc_column_text]

NA MALTI – 2 deo

1. DAN

Pošto stigli kasno naveče oko 22h. Brzo smo kupili karte za gradski prevoz (vrste sam opisao u prethodnom delu bloga), sačekali autobus i uputili se prema hotelu. Prijavili smo se i isplanirali sutrašnji dan.

Za prvi dan na Malti smo odabrali Valetu i tri grada. Posle doručka u hotelu smo krenuli za Valetu. Gradski prevoz je vrlo dobro uređen, a i vozači su ljubazni, napomenuo sam već da u gradskom prevozu možete da koristite internet besplatno. Koristili smo Google maps za pretragu prevoza i informacije su vrlo pouzdane

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1892″ img_size=”450×600″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

2. DAN

Za drugi dan smo Planirali ostrvo Gozo. Pored ostrva Goza popularne destinacije su i ostrvo Komino i Plava laguna. Pošto je bilo hladno, oblačno i kišovito odlučili smo se za Gozo i nismo pogrešili. Išli smo gradskim prevozom do pristaništa trajekta za Gozo na samom vrhu (severo-zapad) ostrva Malte. Tim smo imali priliku da prođemo kroz sva naselja na istočnoj obali Malte. Povratna karta za trajekt do Goza je 4.65eu po osobi. Sačekali smo trajekt, popili kafu i nakon kraće vožnje stigli do druge strane. Na Gozu smo i dalje koristili gradski prevoz i Google maps. Odmah smo uhvatili bus do centra. Tamo smo obilazili gradsku tvrđavu koju i vama savetujemo da obiđete.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”1899″ img_size=”640×480″ alignment=”right” qode_css_animation=””][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space][vc_single_image image=”1901″ img_size=”850×391″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_column_text]

Nakon toga smo se malo pogubili ali smo uspeli da nađemo stanicu gde smo hvatali autobus za St. Lawrenc ili Ruševine azurnog okna (Azure Window Ruins). Ovo malo putovanje će vam dati pravi uvid kako jedno ostrvo u središtu Mediterana izgleda. Neverovatan je doživljaj posmatrati strme obale ostrva, čuti hukanje vetra i lomljenje talasa o stene. A pri pogledu u daljinu mora čovek se oseti tako sitnim i beznačajnim. Autobus dolazi na svakih sat pa možete iskoristi da probate njihove tradicionalne supe u jedinom restoranu koji tu postoji.

Želeli smo da odemo do crvene plaže koja je na potpuno drugom kraju ostrva. Znači opet busevi. Crvena plaža i nije bila neki doživljaj. Možda zbog hladnoće i vetra, ali nam je povratak bio zanimljiviji. Pošto nije sezona, busevi ređe dolaze pa smo šetali do vrha brda iznad plaže i skoro došli u grad. Nikada neću zaboraviti te pejzaže gde se u daljini more kao da izranja iz oblaka na nebu. Usput smo videli kako izgledaju manje luksuzna naselja na Malti.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1902″ img_size=”850×393″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_column_text]

Uputili smo se prema trajektu i opet isti princip uz to što smo dremali na putu do hotela. Pre odlaska do hotela smo planirali da posetimo Popajevo selo, ali smo odustali jer je bilo previše hladno i nismo želeli prehladom da upropastimo celo putovanje. Lično mislim da je Popajevo selo korisno i lepo ako imate decu, pošto situacija nije takva kod nas ostavili smo ga za takve dane.

Pri povratku smo večerali doner u restoranu brze hrane Millennium Turskih Kebab House. To i vama preporučujemo.

3. DAN

Treći i poslednji dan smo ostavili za Mdinu, Rabat, zapadnu i južnu obalu Malte. Istom šemom smo stigli do Mdine je nekadašnja prestonica Malte. Smeštena je iza debelih zidina boje peska. Savetujemo vas da prošetate uskim ulicama ovog grada. Nakon toga nastavite do Rabata. Rabat je naselje ili grad na koji ćete naići ukoliko idete desno od izlaza iz Mdine. Rabat je bukvalno preko puta. Tamo uživajte u pogledu na raznobojne i tipične malteške terase. Lutajte ulicama i dozvolite sebi da se izgubite. Uživajte u prizoru kupola mnogobrojnih crkvi koje se tu nalaze. Savetujemo vas da posetite neke od katakombi gde su sahranjivani ljudi. Ako niste bili u Kapadokiji to će vam biti uvertira u to putovanje.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1903″ img_size=”850×391″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_column_text]

Nakon Rabata hteli smo da obiđemo zapadnu obalu Malte. Opet brzo na autobus i pravac zapad. Na putu smo uspeli da vidimo vetrom pročišćene i nenaseljene predele ostrva. Imali smo priliku i da iz autobusa posmatramo opijajuće disanje mora i sudaranje talasa u daljini. Izašli smo kod poznatog mesta Dingli stene (Digli Cliffs). Iskreno za mene je bilo malo razočaravajuće, očekivao sam puno više. Tamo ima restoran, stena, provalija do mora i to je mesto gde se ljudi slikaju. Dobro, makar je supa u restoranu izvukla situaciju. Opet smo čekali bus i uputili se do sledećeg mesta Plava špilja (Blue Grotto).

Ako ste posetili Boku Kotorsku ovo neće ostaviti poseban doživljaj, ali opet to je jedno od mesta koje prema turističkim izveštajima treba posetiti na Malti.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1889″ img_size=”850×393″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_column_text]

Ovog puta nismo čekali bus jer smo se smrzli i taksijem smo otišli do male ribarske luke na jugu Marsaxlokk. To je bio pravi doživljaj. Tamo smo se slikali pored njihovih poznatih šarenih ribarskih brodića popili kafu i krenuli natrag do hotela.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1904″ img_size=”850×391″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][vc_column_text]

Umorni smo se spremili za sutrašnji put.

4. DAN

Ukoliko putujete za Srbiju (Niš) let je rano ujutru tako da se potrudite da krenete na vreme. Nemojte da vam se dogodi da vam recepcioner kao i meni uzme pasoš na kopiranje i tu ga zaboravi.

Ako vam se to desi zovite kako znate recepcionera tupana da vam taksijem šalje pasoš. Moj je stigao pred samo zatvaranje kapije.

Uživajte!

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_single_image image=”1893″ img_size=”1440×663″ alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

Autor

Dostupni smo i na društvenim mrežama

Možete nas takođe kontaktirati putem telefona: